Whitepaper: mobile recruitment, let’s connect

3371
Let's connect! Mobile recruitment whitepaper

Anno 2015 zoekt meer dan 65% van de werkzoekenden via de smartphone ofĀ tablet naar vacatures. Google indexeert daarnaast mobielvriendelijke sites beter en plaatst deze bovenaan.Ā En jouw desktop vacaturesā€¦ zakken naar beneden. Ben jij hier als recruiterĀ klaar voor? Download het gratis whitepaper ‘Let’s connect’ over optimale mobile recruitment.

Online wordt mobiel

Alles waar nu ā€˜onlineā€™ voor staat zou moeten worden vervangen door ā€˜mobielā€™. Alle huidige middelen en mogelijkheden voor online recruitment hebben of krijgen een mobiel equivalent, bijvoorbeeld:

  • mobiele arbeidsmarktcommunicatie (campagnes, websites)
  • mobiel werven (adverteren, solliciteren)
  • mobiel selecteren
  • mobiel interviewen

Technologie

Maddleā€™s whitepaper ā€œLetā€™s connectā€ plaatst de ontwikkelingen inĀ perspectief, en extrapoleert op basis daarvan de verwachtingen voor deĀ toekomst.

De technologische ontwikkelingen verlopen razendsnel. Smartphones en tabletsĀ verdringen de laptop, mobiele websites worden gebruiksvriendelijker metĀ HTML5, en de snelheid van draadloos internet neemt nog altijd toe. De meesteĀ mensen zijn permanent mobiel online.

Actief kandidaten zoeken

Ondanks de hoge werkloosheid verwacht men dat de arbeidsmarkt de komendeĀ jaren veel krapper wordt. Recruiters zullen dan ook actief op zoek moetenĀ naar kandidaten, en wel via de media die zij gebruiken: messaging, socialĀ media, en websites die zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.

Kandidaten gebruiken hun smartphone of tablet om jouw vacatures te zoeken,Ā en willen via dat mobiele apparaat ook meteen kunnen reageren. Op dit momentĀ wordt dat vaak nog verhinderd door verouderde technologie. Recruiters dieĀ dergelijke barriĆØres slechten zullen de meeste en de beste kandidaten aanĀ zich weten te binden.

Download gratis het whitepaper

Download het informatieve whitepaper over ā€˜mobileā€™, met een overzicht van technologische ontwikkelingen, maatschappelijke trends, wat de sollicitant en wat de recruiter wilt: