Het aantrekken van talent is de grootste uitdaging voor recruitmentbureaus voor 2022. Deze uitdaging wordt nog vergroot door het feit dat de moderne werknemer steeds hogere verwachtingen heeft op het gebied van digitale betrokkenheid. Meer dan 90% van het talent, zou willen dat het vinden van een baan makkelijker was. Reden voor Bullhorn om recruitmentbureaus aan te zetten tot het pakken van het moment met hun nieuwe campagne: Meet the Moment.
Onzekerheid & verandering
Nu dat het einde van de pandemie nadert, is de toekomst nog onzeker en onderhevig aan verandering, zowel voor de recruitment industrie als de hele de wereld. De recruitment industrie is in beweging. Het tekort aan talent, de uitdagingen die gepaard gaan met online talent platformen en de torenhoge verwachtingen van kandidaten die ontstaan zijn door de digitale consumentenreis zorgen voor veel druk op het genereren van kandidaten.
En deze kandidaten, de ‘digital natives’, wil de flexibiliteit hebben om te communiceren op een manier die hem/haar het beste past en verwacht hij/zij een high-touch/high-tech ervaring bij alles wat hij/zij doet. Meer dan 90% van het talent dat in het jaarlijkse trends onderzoek van Bullhorn werd ondervraagd, zou willen dat het vinden van een baan makkelijker was. Meer dan 50% had afgezien van een baan omdat het proces te lang duurde, en 93% van de freelancers gaf aan dat de ervaring van het werken met online platforms eenvoudiger is.
Pak het moment als bureau
Volgens de ABU steeg de omzet binnen de uitzendbranche in Nederland met 11% in Q3 2021 ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Het aantal openstaande vacatures in Nederland behaalde in 2021 recordaantallen met meer dan 350.000 openstaande vacatures in Q3 2021. De recruitment industrie is er klaar voor om in 2022 verder te groeien.
Senior Marketing Manager Benelux van Bullhorn, Annika van Leeuwen: “Op dit moment liggen er ongelooflijke kansen voor recruitmentbureaus, maar alleen voor organisaties die toegerust zijn om daarvan te profiteren. Als je de beschikbare kansen niet benut, zullen je concurrenten dat doen. De vraag naar talent en de veranderende eisen van talent hebben organisaties een ongelooflijke kans geboden om de manier waarop ze deze high-touch en high-tech ervaring leveren fundamenteel te veranderen. Bullhorn is er om bureaus te helpen om dit moment te pakken. Wij bieden onze klanten in de recruitmentsector een ervaringsgericht, door automatisering aangedreven Digital Staffing Platform (DSP) – een platform voor groei, innovatie, empowerment en uiteindelijk, een weg naar transformatieve verandering.”
Kijk voor meer informatie op de website van Bullhorn.