OTYS gaat samenwerken met AskSem Recruitment Marketing

878

OTYS gaat samenwerken met Asksem, een start-up van Martijn Roffel. Martijn was een oud OTYS-medewerker en nu specialist in Recruitment Marketing. Asksem is dé partij om jouw resultaten uit recruitment te verbeteren! Hoe? Via Recruitment Marketing.

Recruitment Marketing, wat houdt het in?

Recruitment Marketing is een breed begrip, maar zodra je denkt aan onderstaande activiteiten dan spreken wij over Recruitment Marketing.

Activiteiten die…

  • Nodig zijn om kandidaten bewust te maken van je werkgeversmerk,
  • Interacties met jouw kandidaten kunnen verhogen,
  • Ondersteunend zijn bij het plaatsen van kandidaten

Concrete voorbeelden zijn het verlagen van Cost per Hire, verhogen van Candidate Value of het inzichtelijk maken van jouw Candidate Journey.

AskSem is de ideale partner voor OTYS-gebruikers die wél de wens maar niet de kennis hebben om de mogelijkheden van Recruitment Marketing te benutten.

Martijn Roffel: “Een Recruiter is geen Marketeer, maar in de huidige markt kun je eigenlijk niet meer zonder. Ik ben AskSem begonnen zodat ik recruiters kan helpen hun doelstellingen te behalen.”

OTYS: “De samenwerking is ontstaan doordat wij merkten dat er een toenemende vraag is bij OTYS-gebruikers naar Recruitment Marketing.
Men informeert steeds vaker naar de mogelijkheden voor Ads in Instagram of TikTok. Met een specialist als partner helpen wij onze relaties optimaal.”

Enkele OTYS-klanten wisten de weg naar AskSem al te vinden en kunnen uit ervaring spreken over de unieke aanpak en positieve resultaten.

Een extra voordeel van AskSem is de kennis en ervaring van Martijn Roffel. Verdeeld over twee periodes is hij zo’n 10 jaar in dienst geweest bij OTYS. Zijn kennis en ervaring komt hierbij goed van pas voor zowel OTYS als OTYS-gebruikers. Een win-win situatie voor iedere stakeholder!

Ook OTYS-CEO Bert Koning is enthousiast over de recent gesloten samenwerking. ‘AskSem is een ambitieuze, persoonlijke en gedreven organisatie met uitgebreide expertise op het gebied van Recruitment Marketing’, zegt hij. ‘Door het gebruik van ons platform te combineren met de aanpak van AskSem, wordt werven via online betaalde kanalen eenvoudiger, voordeliger en efficiënter. Dit heeft bij onze gezamenlijke klanten al tot zichtbare groei geleid.’

Unieke naam en werkwijze

De naam AskSem is afkomstig van Arbeidsmarktcommunicatie, Strategie en Kpi’s en Search Engine Marketing en geldt als het fundament voor de dienstverlening van AskSem.

AskSem ontwikkelde haar eigen Recruitment Marketing modellen, die in combinatie met een werkgeversmerk een onvergetelijke Candidate Journey vormen. Iedere touchpoint van de kandidaat is even belangrijk waardoor niets aan het toeval wordt overgelaten. Zo levert AskSem op datagedreven en vooruitstrevende oplossingen.

“Omdat elke werkgever, intermediair, recruiter, vacature, sector en kandidaat anders is, geloven wij in een maatwerk oplossing.

Met het model van AskSem kunnen wij een strategie op maat ontwikkelen waardoor iedere opdrachtgever van AskSem uniek is en geen campagne hetzelfde, “aldus Martijn Roffel.