LinkedIn komt met een eigen recruitmentsysteem. Het sociale medium wil in 2019 het systeem, Talent Hub ATS, lanceren voor kleine en middelgrote organisaties.
Wereldwijd beschikbaar
Het systeem is gekoppeld aan LinkedIn Recruiter, het kandidaat-sourcing platform van de organisatie. Volgend jaar begint een pilotprogramma en in de tweede helft van 2019 zal het recruitmentsysteem wereldwijd beschikbaar zijn. Het wordt op de markt gebracht voor organisaties met duizend werknemers of minder.
Een platform
Talent Hub is bedoeld om het voor recruiters en hiring managers makkelijker te maken om samen te werken op één enkel platform. Hierdoor worden ze in staat worden gesteld om kandidaat leads te managen en te sourcen via onboarding, zonder LinkedIn te hoeven te verlaten.
Gefrustreerd
Een geïntegreerd systeem zal ook samenwerking ondersteunen, vertelt Sarah-Beth Anders, product marketing lead van LinkedIn’s Talent Hub. “Een van de meestgehoorde klachten van hiring managers is dat het wervingsteam geen overzicht heeft. Hiring managers zijn vaak gefrustreerd dat ze geen deel uitmaken van het proces en niet weten wat de status van een openstaande functie is. Met Talent Hub kun je feedback op interviews delen, opmerkingen plaatsen en zelfs de status van aanbiedingen en achtergrondchecks volgen.”
Wapenen
Het systeem zal gebruikers ook laten profiteren van de enorme dataset van LinkedIn om betere beslissingen te kunnen nemen over het aannemen van personeel. “Je zult in staat zijn om gebruik te maken van onze schat aan gegevens om een accuraat beeld te krijgen van de beschikbare talentenpool en om te zien hoe kandidaten met je organisatie omgaan,” aldus Anders. “Jezelf wapenen met gegevens kan je helpen realistische verwachtingen te wekken en leidt vaak tot sterkere werving. Bovendien zie je in één oogopslag wie je organisatie al volgt, wie openstaat voor nieuwe kansen en wie er verbonden is met mensen in je organisatie”.
Bron: shrm.org