Iets meer dan een derde van de Nederlandse recruiters verwacht dit jaar te investeren in het recruitmentsysteem. Daarmee staan investeringen in recruitmentsystemen op de derde plaats na social media en referral tools blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Stand van Werven 2017.
Investeringen in recruitmenttechnologie
Dat in social media tooling het meest wordt geïnvesteerd is niet verrassend omdat hier bijvoorbeeld ook de recruiter seats op LinkedIn onder vallen. LinkedIn staat dit jaar in het Stand van Werven onderzoek wederom bovenaan als bron waar de meeste aannamens vandaan komen. Dat referral tooling nog voor recruitmentsystemen staat komt waarschijnlijk omdat dit onderwerp weer op de agenda staat door de krappere arbeidsmarkt. Omdat deze vraag voor het eerst is meegenomen in Stand van Werven, kan er nog niet vergeleken worden met voorgaande jaren.
In onderstaande interactieve tabel vind je waar recruiters dit jaar in willen investeren betreft recruitmenttechnologie.
Recruitment tooling | Investeren in 2017 |
---|---|
Social media tools | 41% |
Referral recruitment | 38% |
Recruitmentsystemen | 35% |
Recruitmentsites | 30% |
Talentpools | 28% |
Mobile recruitment | 21% |
Video recruitment | 20% |
Sourcing tools | 15% |
Onboarding tools | 15% |
e-Assessments | 13% |
Online screening | 12% |
Recruitment apps | 11% |
Matching technologie | 8% |
Anders | 8% |
Multi posting | 7% |
Alumni management | 6% |
CV parsing | 3% |
Vendor managementsystemen | 2% |
Vraagstelling: In welke recruitment tooling gaat u in 2017 (meer) investeren?
Ook investeren? Oriënteer je eerst 8 juni op Demo_Day
Donderdag 8 juni vindt de eerste editie plaats van Recruitment Tech Demo_Day, een nieuw event waar je je kunt oriënteren op de nieuwste recruitment tooling. Er zijn zo’n 50 verschillende demo’s te zien bij 20 leveranciers van recruitmenttechnologie waaronder 6 recruitmentsystemen. Kijk voor meer info en om je in te schrijven op www.demoday.nl.
Stand van Werven 2017
In februari 2017 is voor de vierde maal een online enquête uitgezet in opdracht van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie door Intelligence Group onder recruiters, hr- en arbeidsmarktcommunicatieprofessionals. Verder is de enquête actief gepromoot op social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn. Na schoning hebben in totaal 384 personen de vragenlijst correct en volledig ingevuld. Het gehele onderzoek kun je hier downloaden.